A bejelentett fizetés ma még kiváltság? II. rész
2019. június 09. írta: dinszy

A bejelentett fizetés ma még kiváltság? II. rész

Kínos csend. Szinte tapintható volt a feszültség Az ügyvezető behívta Csabit, (mintha tudnám ki is az Csabi..) mint kiderült a pénzügyes kollega, akitől megkaptam volna a borítékot minden hónapban. Vagy ha épp Csabira csúnyán nézek az irodában, esetleg nézeteltérésünk van, gondolom akkor nem kaptam volna minden hónapban.

Vagy nem annyit. Vagy nem akkor kapom.

Young, Woman, Girl, Lady, Female, Work, Working, Study


Kényelmetlen, izzadságszagú az egész. Ülök, várok, hogy mi történik. Egyszerűen, ha lett volna bennem mersz, felálltam volna azonnal.

Várok. Gondolkozom, már azon, hogy kifelé menet elmesélem vőlegényemnek. Tényleg most alá „kell” írnom a szerződést, ami nem arról szól, amit szeretnénk?! Ezernyi gondolat cikázott a fejemben, még esküszöm egy pillanatnyilag meg is fordult a fejemben, mi baj lehet? Aláírom. De nem! Az ész érvek erősebbek voltak.


Megérkezett pénzügyes Csabi, üdvözölt kedvesen és közölte, hogy sajnos csak egy csekély összeg megy utalva szépen a számlámra, a másik felét pedig mivel sok a járulék a munkavállalók után, megy borítékban. ( Mintha amúgy én tehetnék a járulékokról..)
Nem tudom milyen arcot vághattam, de az ügyvezető csak gunyorosan annyit tett hozzá: szépen minden hónapban a ”kezecskédbe kapod”, mert hát a járulék nekünk nagyon sok, de különben nekem mint számít hogy 50-60 ezer forintot kézbe kapok?
Hebegtem habogtam zavaromban. Mi mást tudtam volna csinálni. Amúgy nem nekem, nekik kellett volna magyarázkodni, de én, ÉN éreztem magam kellemetlenül.

Upset, Overwhelmed, Stress, Tired, Frustrated, Stressed

 

Érveltem a hitel felvétellel, jelzáloggal és minden féle komoly dologgal, hogy meggyőzzem ez nekem így nem fog beleférni a mindennapjaimba.  Kedvesen nyugtattak, más is van így itt a cégnél, kétszer négy órában, semmi baj nem lesz a hitelnél, és különben is mit számít ez a pár ezer?
Vissza kellett volna kérdeznem, a cégnek nettó másfél milliárd forintnál mit számít az én járulékom, hiszen csak pár ezer???
Nem volt merszem, nem erre tanítottak, nem erre neveltek, nem akartam még én kellemetlen helyzetbe hozni az ügyvezetőt, és Csabit a pénzügyest.

Vért izzadtam, és légkondi sem volt az irodában. Kérdeztem, hogy mennyi az az annyi, mi a vége? Komolyan, alig bírtam kimondani a szavakat. A piacon is utálom, amikor alkudni kell a kedvenc zöldséges bácsimnál, aki mindig mondja : kishölgy, azok csak tájékoztató jellegű árak, mondja mennyiért viszi el. Szinte vásárba vittem magamat..
Sikerült még egy kicsit lecsippenteni abból a bérből, amit pár órája beszéltünk meg. Kezet is fogtunk rá. Végtelen higgadt maradtam mindennek ellenére, de a fejemben forrt a düh.

Megint én? Megint velem? Miért? Annyira szép volt minden.

Csabi távozott, ketten maradtunk az irodában. Az ügyvezető és én. Minden bátorságomat összeszedve, az alábbi tudtam kimondani:  „Köszönöm a lehetőséget, át kell hogy gondoljam jelenlegi anyagi helyzetben, hogyan fér ez a boríték dolog bele.” Ilyen megvetést, én még más ember szemében nem láttam amikor ezt éreztem. Lenézve, megalázva szólított meg: hölgyem, meg fogja bánna ha ezt a lehetőséget kihagyja. Nem tudja mekkora cég ez, meddig ér el a kezem.
Szinte fenyegetett, hogy nem mentem bele egy olyan helyzetbe, ami számomra kényelmetlen lett volna.

Felálltam, kiviharzottam szinte az épületből.

Olyan ideges voltam, hogy tűsarkúban, lefutottam a lépcsőről ,és sétáltam vagy egy kilométert.

Mi a tanulság? Hogy csak papíron fogadok el mindent. Hogy nem megyek el magyar céghez interjúra, mindaddig, míg a telefonon el nem hangzik, fixen bejelentett jövedelemről van szó. Hogy nem alázkodom meg idegeneknek.

 

dinszy

A bejegyzés trackback címe:

https://dinszy.blog.hu/api/trackback/id/tr1414885936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnnieC 2019.06.10. 14:59:38

Sajnos vannak élethelyzetek, amikor az ember kénytelen elfogadni egy ilyen ajánlatot is. Nagyon örülök, hogy nem vagyok már ebben a helyzetben és nagyon remélem, hogy soha többet nem is kell azon alkudoznom, hogy a fizetésem mekkora részét jelentik be.
Sok tanulás és fejlődés után már megtehetem, hogy válogatok ha akarok, de ez nem mindig volt így.

HuGSz 2019.06.10. 15:03:25

Ez megtörtént vagy írásgyakorlat?

HuGSz 2019.06.10. 15:04:08

Az első részt nem találtam.

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 15:16:38

Teljesen bevett gyakorlat a teljes fizetést két részre osztani, mely a bejelentett fizetés és az azon felül készpénzben odaadott, a ténylegesen kapott és a bejelentett közti különbségből tevődik össze. Ez egy ilyen ország. Ki mint lop, úgy arat...

Larry Silverstein 2019.06.10. 15:23:07

ugyan mar bzeg, minden sarkon van munka

1,5 milliardos ceg meg egy kozepes vallalkozas, abbol is a kisebb fajta - hova er el a keze, sehova

laci_52 2019.06.10. 15:24:43

@AnnieC: Igazad van és szerencsés vagy, hogy ma már nincs ilyen gondod. Ma már egyre több a munkalehetőség, van esély teljesen legális bejelentett állást találni.

Larry Silverstein 2019.06.10. 15:24:44

@Dankházi Zsolt: hol teljesen bevett gyakorlat, mert eletemben nem talalkoztam vele, ki is rohognem aki ilyennel jon

igaz multiknal voltam, de sima sori operatorkent meg irodaban is, bp-en is meg videken is

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 15:30:04

Nos az is bevett szokás, hogy hivatalosan négy vagy hat órával vagy bejelentve, de nyolc vagy tíz órát dolgozol.

káposzta 2019.06.10. 15:31:44

Az ilyen fogyatékos adócsalónak legfeljebb a faszáig ér el a keze. Soha nem szarnék be, ha ilyennel fenyegetnének meg :D

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 15:34:34

Persze ez leginkább a termelő munkákkal foglalkozó cégek esetében van így. Meg néhány szolgáltató (örzö - védő cégek, éttermek stb) cég esetében.

VT Man 2019.06.10. 15:34:59

Mekkora kamu ez az iras.

Nem azert, mert nincs ilyen -- hanem azert, mert nem hiszem, hogy vajon van, aki ezek utan meg hetekig bog emiatt es telesirja a netet.

Megkaptad az ajanlatot: X ezer Forint + Y ezer boritekban.

Megfelel vagy nem?

Ha nem, akkor "koszonom, ez igy nem felel meg".
Ha megfelel, akkor mi a baj?

A kovetkezo poszt gondolom majd arrol fog szolni, hogy a masik cegnel csak instant kave volt, pedig te a kapszulasat szereted, es "hogy mondd meg a leendo fonokodnek"?

Larry Silverstein 2019.06.10. 15:35:25

btw: probaido alatt indoklas nelkul fel lehet mondani a szerzodest, azaz nyugodtan ala lehetett volna irni, es kiposztolni ide cegnevvel, meg a Nav-nak is mehetett volna egy peldany - igy most tovabb fogjak csinalni

csak azzal szivoznak akin latjak hogy balfasz, ilyen a vilag

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 15:35:47

@káposzta: kivéve ha éhenhalnál, ha nem fogadod el a munkát.

Larry Silverstein 2019.06.10. 15:37:08

@Dankházi Zsolt: az lehet, vendeglato meg orzesvedes az ilyen, de mindig is ilyen volt (es kulfoldon is ilyen), szoval nem kell meglepodni

Larry Silverstein 2019.06.10. 15:42:35

épület lakatos 35 ezer forint/nap
festő 23 ezer/nap
burkoló 30 ezer/nap
Ez annyit jelent, hogy havi 20 napnyi munkával egy lakatos havi 700 ezer, egy festő 460 ezer, egy burkoló pedig 600 ezer forintot kereshet meg.

www.penzcentrum.hu/karrier/rengeteg-szakmunkast-keresnek-pesten-700-ezres-fizetes-biztos-melo.1079157.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

_belo_ 2019.06.10. 15:51:40

annyira eszetlenség elfogadni a borítékos verziót.. kiszolgáltatottá teszik magukat az emberek. arról nem is beszélve, hogy ha senki nem fogadná el, akkor nem lenne természetes.. az önérzetesnek a munkáltató előtt kellene lenni....

Larry Silverstein 2019.06.10. 15:56:43

@_belo_: ha ugyanannyi a zseton, akkor nyilvan hulyeseg elfogadni

De pl. reszben hasonlo, amikor vallalkozokent foglalkoztatjak az alkalmazottat, mo-n sem ismeretlen. Kulfoldon ahol vagyok ugy kaptam az ajanlatot, hogy vagy A-t kered benefitekkel alkalmazottkent, vagy annal egy 30%-kal nagyobb osszeget ha szamlazol nekik - ez azert van mert a vallalkozasnak te tobbe vagy alkalmazottkent, mint a bruttod

Ez is csalas, de mindenkinek megeri (kiveve az allamot).

lutria 2019.06.10. 16:00:43

Milyen meló lehetett ez aminek a "csekély" része megy a számlára-tehát a "nagyobbik" része az emlegetett 50-60.000 meg a borítékba?Tehát úgy ~100e,szinte minimálbéres...

gtri 2019.06.10. 16:01:28

Magyarországon 2019 januárjában 1,1 millió ember volt minimálbérre bejelentve (ebbe a számban nincsenek beleszámolva az önálló vállalkozók és a közfoglalkoztatottak).

forrás:
www.portfolio.hu/gazdasag/sosem-latott-szamok-kiderult-mennyien-dolgoznak-minimalberert-magyarorszagon.309419.html

"Sosem látott számok: kiderült, mennyien dolgoznak minimálbérért Magyarországon
Hornyák József2019. január 7. 05:31 english version
nyomtatás

Véget vetünk a hosszú ideje tartó számháborúnak, és bemutatjuk, hogy hivatalosan hány magyar dolgozik minimálbérért! A Portfolio birtokába került, a Pénzügyminisztérium által készített anyagból kiderült, hogy a hazai vállalati szektorban a munkavállalók több mint 42%-a a minimálbért vagy a garantált bérminimumot kapja. Ágazatok közül kiemelkedik a mezőgazdaság, az építőipar, a vendéglátás, a szociális ellátás, valamint az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység. Ezeket a szektorokat mélyen "beszippantotta" a feketegazdaság.
.
.
.
Vagyis tavaly összesen 879 ezer munkavállalónak a bérét kellett növelni a vállalati szférában azért, mert emelkedtek a legkisebb bérek. Munkaerő-piaci szakértők szerint az állami szektorban (közszolgáltatást ellátó dolgozó) további 230-250 ezer főt érinthet a legkisebb bérek emelése, erre azonban nem terjed ki a PM elemzése. Így lehet a teljes nemzetgazdaságban 1,1 millió fő kapja a törvényben meghatározott legkisebb bért.

A Pénzügyminisztérium elemzése nem terjed ki:
a több mint 1 millió önálló vállalkozóra (miután nekik vállalkozásból származó jövedelmük van, nem bérjövedelmük, ami nem zárja ki, hogy minimálbér körül keres egy részük - vagy az alatt)
és a 150 ezer fő körül mozgó közfoglalkoztatottra (akiknek alacsonyabb a bérük a minimálbérnél is).
"

Az ellenőrzés elkelne pl. az építőiparban és a vendéglátásban. Jónéhányan zsebbe kapják a fizetésük egy részét.

dinszy 2019.06.10. 16:02:13

@gtri: annyira klassz összefoglaló köszi!

dinszy 2019.06.10. 16:06:15

@_belo_: igen borzasztóan @HuGSz: Sajnos megtörtént!

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:06:21

@Dankházi Zsolt: Ja, csak akkor úgy kell árat mondani hogy a borítékos részből kijöjjön neked a nyugdíj + egyébre befizetendő. Azt nem mondom hogy fizesd is be, mert stadionra, meg hazaáruló fidesznyuggereknek szétosztani tök felesleges, csak azt hogy kapd kézhez, és te tedd magadnak félre.

dinszy 2019.06.10. 16:07:14

@_belo_: tökéletesen egyetértek veled, csak sajnos több ezer ember van kényszerhelyzetben, becsukja a szemét, és elfogadja a borítékot,mert nincs "más".

dinszy 2019.06.10. 16:08:29

@lutria: kinek mi a csekély! :) amúgy összeségében egy klassz fizetés lett volna, és félreértés elkerülése érdekében, nem minimálbér.

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:09:09

@gtri: Az ellenőrzést a parlamentnek csúfolt Rablótanyán kéne kezdeni. De amúgy ja, _utána_ a taxisokat, építőipari kft-ket, vendéglátósokat kéne nagyon megbaszni, az tény.

dinszy 2019.06.10. 16:10:08

@Larry Silverstein: érdekes összefogaló cikk, köszi a linket!

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:10:49

@gtri: "Az ellenőrzés elkelne pl. az építőiparban és a vendéglátásban. Jónéhányan zsebbe kapják a fizetésük egy részét"

Az is hozza tartozik, hogy ma sokkal kevesebb minimalberre bejelentett ember van mint 2010-ben, amikor raadasul meg adomentes is volt.

Plusz kulfoldi vendeglatos tapasztalatbol mondom, hogy olaszorszagban ez alap hogy nem jelentenek be teljes berre, de ausztriaban is elofordul (szlovakia, csehorszag ugyanugy mint nalunk).

Az epitoiparban meg egyre inkabb migrik dolgoznak, jo ha van szerzodesuk egyaltalan.

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:11:49

@dinszy: El lehet fogadni, de az azt jelenti hogy onnantól kezdve a céggel úgy kell számolni mint ideiglenes "amíg nem találok jobbat" állás. Amit lehet szétlopni, hazavinni, főleg amit a következő munkahelyen is hasznosítani lehet (ügyfél lista, pl). Ja és hasonlóan korrekten kell lelépni is, fizu után szólni hogy holnaptól nem jövök, mert van jobb meló.

HuGSz 2019.06.10. 16:15:42

@dinszy:
Kérlek írd le melyik cégnél és kivel beszéltél!

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:16:27

@_belo_: Ez olyan naivitás mint hogy várod a netszolgáltató versenyt a T-s területen... Lehet hinni a mesékben, csak bizonyos kor felett már ciki. Melóból is van ilyen tróger, főleg a hungarisztáni tulajos bt-k, kft-k, ezeket csak ugródeszkának szabad használni, pillanatnyi pénzszűkét áthidalva, amit lehet szocializálva. Amilyen az adjonisten, ugyanis...

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:18:31

@Larry Silverstein: "minden sarkon van munka"

Aki a sarkon akar dolgozni, annak lehet...

Amúgy a "messzire elér a kezem" beszólás nekem is feltűnt, én kb. 1 métert tippelnék, ha még nincs levágva, mint minden rendes tolvajnak.

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:21:57

@kolomparlole1114: volt olyan brazil ismerosom, aki kvazi turistavizummal lakott budapesten, azzal meg nem lehet melot vallalni

lement a sarokra, bement ettermekbe megkerdezni, hol van munka 2 nap mulva volt munkaja (persze schwartzba)

magyarul egy kukkot nem beszel, es az angolja se vmi nagyon szuper

ugyhogy nekem senki ne sirjon hogy nincs melo

_belo_ 2019.06.10. 16:24:05

@Larry Silverstein: @dinszy: lehet kényszerhelyzet, de nem ennyi embernek. igen, lehet speciális helyzet, de egyáltalán nem törekedni a tisztességre az éppen annyira elitélendő, mint amit a cégek csinálnak.
volt olyan munkahelyem ahol egyedül én voltam rendesen bejelentve és rengeteg ahova azért nem mentem, mert csak borítékban voltak hajlandók fizetni. volt amikor már vakaróztam, hogy be kellene mennem a munkanélkülire, de végül nem kellett, mert találtam. arról nem is beszélve, hogy mindig folyamatosan tanulni kell (Lenin is megmondta! :) :) .

_belo_ 2019.06.10. 16:26:19

@kolomparlole1114: én mindig magamból indulok ki és tudom, hogy nem vagyok szuperman. amit én megbírok csinálni azt bárki más is..

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:27:54

@kolomparlole1114: ez is független attól hogy éppen ki kormányoz. A magyar cégek kilencven százaléka csal a járulékbefizetések terén. Ezt csinálták Gyurcsány alatt is. Nem véletlen robotizálnak a nagyobb multik, azok után nincs járulék, 0-24 ben dolgoznak, nincs kötelező szabadság, szülési szabadság, beteg szabadság stb.. A robotizált gyárak emiatt hatékonyabban termelik a profitot. És ugye a pénz az isten.

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:33:29

@Dankházi Zsolt: Ja, azert nincs szabad melos mar sehol, mert robbotizalnak a cegek...:)

Amugy igen, ma is lehet ilyen olyan zsakfaluabn vagy szakmaban, ahol nincsenek alternativak.

De eleve mar az a teny, hogy a minimalber nem adomentes, csokkentette ezeknek a jatekoknak a szamat, a legfobb valtozast meg az hozta hogy elfogytak a melosok

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:41:03

@Larry Silverstein: épületlakatos, burkoló, festő... Ennek a felét kapják ténylegesen egy cég alkalmazottjaként. Hat órás bejelentés mellett. Tehát vegyük a 700000 - ret alapul. Ebből a dolgozó 350000 - ret lát a fennmaradó másik 350000 - ből fizeti a cég a járulékot. Ezen felül a hat órás minimálbér mennyi is? Tehát a kedves munkáltató haszna egyetlen épület lakatoson nagyjából 250000 magyar fotint. Sajnos eme adócsalási formát nem lehet kivenni a rendszerből.

midnight coder 2019.06.10. 16:41:09

@kolomparlole1114: "El lehet fogadni, de az azt jelenti hogy onnantól kezdve a céggel úgy kell számolni mint ideiglenes "amíg nem találok jobbat" állás."

Pontosan.

trefasnyul 2019.06.10. 16:42:53

Most azért felfogta mindenki, hogy egy bűncselekmény közel megvalósulása lett leírva? Feljelentés +NAV bejelentés megtörént?

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:43:53

@Larry Silverstein: Egy bizonyos szint alatt lehet, de diplomával már nem fogsz lemenni a sarokra mosogatni. Feltéve hogy nem büfészakos.

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:44:05

@Larry Silverstein: a szabad melós akinek most nincs munkája, az nem is akar dolgozni, vagy gány munkát végez.

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:47:15

@Dankházi Zsolt: 700bruttobol nem 350et latsz

orulok hogy segithettem

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:47:22

@trefasnyul: szép tréfa. Itt minden harmadik vállalkozás bedölne. Ebben az országban. Az meg bevételkiesés az államnak. Van az, hogy hagyni kell a dolgokat. Inkább legyen kisebb bevétel a járulékokból mint semennyi.

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:48:51

@kolomparlole1114: Hat, o is diplomaval ment...de nem vallalhat munkat a vizum miatt. Sot en is voltam mosogato kulfoldon a diplomammal, 3 hetig...:)

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:50:25

@Dankházi Zsolt: Azért be lehetne építeni egy elvárt adót is. Mondjuk 250k, és akkor lehet kezdeni csalni... Persze mindig vannak "pont ma van az 1. próbanapja, már vagy 10 éve..." kamuzások, erre meg létre kell hozni a besúgóvonalat (egy ilyen besúgóországban ez nem probléma), előbb-utóbb úgyis feldobja valaki a csaló munkáltatót, ha másért nem, mert az utolsó fizut is be akarja nyelni. De ha még ösztönöznék a munkavállalót, hogy valamennyit jóváírnak befizetett járulékként (tehát nő a majdani nyugdíja), garantált lesz a siker. Csak ösztönözni kell a besúgókat, és megy ez mint az ágybaszarás. Előbb-utóbb nem fogja megérni a cégeknek csalni. Ha meg tönkre akar menni 1-2 csaló, hát hajrá, majd a többiek átveszik a piacukat.

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:50:48

@Larry Silverstein: elráulom neked, ma tisztán hétszázat maximum szoftferfejlesztő keres ebben az országban. Továbbá az óradíj bruttó óradíj. Nem értetted meg amit írtam.

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:51:00

@Dankházi Zsolt: Igazabol meg a rossz melos is kap megbizasokat most, annyira tele vannak elojegyzesekkel mindenhol (karosszerialakatos, festo, acs, asztalos, komuves stb.), megeri most szakmunkasnak lenni a KATA miatt is, az irodistak nagy resze nem tud ennyit keresni

Larry Silverstein 2019.06.10. 16:52:28

@Dankházi Zsolt: ja, es a brutto oradij 2/3-at kapod nettoba, szoval te nem ertettel valamit

"ma tisztán hétszázat maximum szoftferfejlesztő keres ebben az országban" - vagy barmilyen szabaduszo ketkezi szakmunkas majsztro

Tartalom 2019.06.10. 16:53:35

@Dankházi Zsolt: Ez járulékcsalás. És egyben adócsalás. Aki részt vesz benne az adócsaló mindegy melyik részről. Lényegében az illető nyugdíját és az egészségbiztosítását célozva lopják el munkaadói részről, tehát lopás.

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:54:36

@Dankházi Zsolt: Vagy nincs pár 10 millája kecóra az ország másik felében. Hiába akarod a borsodit zalába csábítani, ha akkor már 2 lakást kell fenntartania, az meg elviszi a nyereséget.

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:56:41

Igazából ahova csábítani akarják a melósokat, ott önkormi bérlakásokat kéne építetni, hogy legyen hova mennie a leendő melósnak, és nem piaci luxusáron. Jobban megérné mint egy stadion. Nem csak vinné a pénzt, hanem adó formájában hozná.

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:57:50

Amúgy, ha a minimálbér adómentes lenne, ez az ország már nem is létezne.

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 16:59:04

@Tartalom: igen, lopás, de nincs rá megoldás.

kolomparlole1114 2019.06.10. 16:59:42

@Dankházi Zsolt: Építőiparban a bruttó = nettó, láttál már ott adófizetést?

Snedronningen 2019.06.10. 17:01:32

Ha már úgyis elviharzol, miért nem mondtad meg nekik a véleményedet? Nem értem kicsikém a korosztályod mentalitását: ültök decensen, semmit nem szóltok, aztán jöttök a blogra és elhordtok mindenkit mindennek. Nem, babám, ezeket ott helyben kell lerendezni, nem otthonról a laptopod kényelméből! Elég legyen már az olyan sztorikból, hogy jaj, majdnem elsírtam magam, de nem szóltam ám egy szót sem, de most, otthonról, a laptopom mögül, a blogomon majd hú, nagyon megmondom nekik! Vagy ott lerendezed, vagy utána is befogod. Ennyi az én anyai jótanácsom! Ideje megtanulni kommunikálni, érdekérvényesíteni, merni vitatkozni, merni kiállni magadért, és nem jóval később a neten siránkozni, hogy gonosz a világ és senki sem szeret téged és mindenki csak bánt.

trefasnyul 2019.06.10. 17:02:48

@Dankházi Zsolt: jah, igazad van... Hagyjuk meg a tisztességes életét és magas bért a haldokló nyugat ópiumának... Hogy szakadna rá az ég az összes olyan emberre, aki ebbe bele egy manapság... Csak gratulálni tudok.

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:05:33

@Larry Silverstein: Lehet nincs is ennyi irodistára szükség. Nem baj az ha a piac alakítja a béreket, és akire szükség van, azt fizessék meg. Mert aki termel, annak jár a lóvé. Persze lehet íróasztal mellől is termelni, hiszen azokat az állásokat is piaci alapon hozták létre a multik, valakinek kellett hogy elvégezze valaki azt is. De a kétkezi melós tényleg nem volt megbecsülve semennyire.

Szerintem a führerek vannak irreálisan túlfizetve, a managerek bérét kéne pár nullával lenyomni. Nem érnek annyit, sőt a legtöbb még 0 Ft-ot se. Csak valahogy kialakult a népszokás hogy a főnöknek sokat kell keresnie. Nem kell. Csak amennyit megérdemel. Nem ő termel egyedül, pedig a fizetése alapján neki kéne, a többinek meg csak nézni. A manageri luxuslóvé jelentős megvágásából lehetne fizetni a valódi munkavégzőket, ez lendítene sokat a gazdaságon.

laci_52 2019.06.10. 17:06:54

@gtri:" Az ellenőrzés elkelne pl. az építőiparban és a vendéglátásban. Jó néhányan zsebbe kapják a fizetésük egy részét."

Az ellenőrzés a béka segge alatt van. Gondolom azért, mert jó néhány Fidesz-közeli oligarcha is vastagon benne van a feketefoglalkoztatásban.

Azt lenne jó tudni, hányan vannak, akik kényszerből mennek bele abba, hogy fizetésük egy részét zsebbe kapják és hányan vannak azok, akik ezt azért vállalják, mert úgy érzik, így(pillanatnyilag!) jól járnak.

Másik probléma: mennyi lesz a nyugdíja annak, aki papíron több évig minimálbért kap? Szerintem megélhetéshez kevés, éhenhaláshoz sok...

dinszy 2019.06.10. 17:07:03

@Snedronningen: Honnan tudod hogy nem írtam nekik emailt?Hogy nem vették fel velem a kapcsolatot? Hogy a kényelmetlen szituáció ellenére rendezni szerették volna a történteket? Ítélkezni mindig könnyebb mint kérdezni, esetleg tanácsot adni, megvitatni, egy-egy személyes esetet. Szerintem az internet igenis arra való, hogy elmondhassam,megoszthassam a véleményemet,élményeimet.
Köszi az építő jellegű hozzászólásodat!

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 17:07:21

A kulcsszó a profit. Ezt hajszolják a kapitalista cégek. Multik vannak. Egyetlen multi kivonulása a piacról több tízezer munkanélkülivel jár. A legtöbbjük képzetlen, egy munkafolyamatra betanitott munkás. Mit kezd velük az állam? A betanitott munkás nem matematikus. Át kell képezni. Az államnak ez pénzbe kerül. Nehéz átlátni. Értem. Ma egy multi megvehet egy országot kilóra. Majdnem bármelyiket.

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:09:54

@Tartalom: Legegyszerűbb úgy lenne visszaszorítani, ha saját magadnak raknál félre, nem az előtted állóknak (mostani nyuggerek). Aka: manyup. Akkor csak magadat tudnád átverni az adócsalással. Persze van aki "hol van az még" alapon akkor se tartalékolni, "majd lesz valami", de ő már később se terhelné a közös kasszát (nem kapna nyugdíjat). Ha nagyon akarnák meg lehetne ezt oldani, de nem akarják. Erről szólt a manyupok államosítása is. Legyél kiszolgáltatott, függjön az időskori megélhetésed az állampárttól, szavazz "jó" helyre.

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:11:25

@kolomparlole1114: "Lehet nincs is ennyi irodistára szükség. Nem baj az ha a piac alakítja a béreket, és akire szükség van, azt fizessék meg."

1etertunk

A managerek bere akkor jo, ha a beosztottaik teljesitmenye alapjan kapjak, mert igy tenyleg megeri nekik a segito fonokot alakitani (sok helyen van ilyen a penzugyeseknel), aztan voltam olyan helyen is ahol alig keresnek tobbet mint a melosaik, cserebe sokszor van fizetetlen tulmunka a fonoknek, vagy elvarjak hogy otthon is figyelje az outlookot meg a telefont, szoval van azert sokfele eset. De ja, teny hogy sok cegben tobb a manager, mint a melos, vagy felesleges vezetesi szintek vannak.

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:14:25

@kolomparlole1114: Ezt mondjuk maskepp latom, manyup ma is van, sot ma van csak igazan, mert versenyeznek a penzedert. Az hogy emellett vonjak az allamit is, azert van hogy a mostani nyugdijast ki tudjak fizetni plusz hogy ha esetleg minden manyup maganpenztar a fube harap, akkor is kapjon a paraszt vmi minimumot, hogy ne haljon ehen

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:18:24

@Dankházi Zsolt: Attól függ mire, kosárfonónak vagy vájárnak pl. tök felesleges. A suliban a nyelvtudást se úgy kéne erőltetni hogy tanulj 2., 3. nyelvet is, hanem az 1.-t (lehetőleg angol, esetleg német) tanuld meg de használható szinten. Aztán ha itthon nincs meló, tudj szerencsét próbálni külföldön. Inkább mi vegyük el mások munkáját, mint mások a miénket. :) Csomó piacképes szakmát oktatnak itthon, amire nálunk nincs szükség, de ha tudna nyelvet az ember, mehetne vele külföldre. Most mondhatja az állambácsi hogy ezért minek taníttassuk, nem ide fogja fizetni az adót - de a munkanélküli segélyét se kell fizetnünk, megkeresi magának. elküldünk egy éhes szájat, többé már nem nekünk kell eltartani, így is lehet nézni.

A baj az hogy a többség nem tud elmenni, mert lehet hogy szénbányát még találna magának mint vájár, de a művezetőnek már nem tudja elmakogni külföldiül hogy ő itt dolgozni szeretne. Ez az alapvető probléma, ezért ragad itt a csomó eltartandó ember.

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:22:36

@Larry Silverstein: Meg az is baj hogy a manager nem egyszerű munkaszervező, mint aminek lennie kéne, hanem egy élet-halál ura hűbérúr. Aki ha alkalmatlan (mint a többség), akkor nem feláll a helyéről, hanem mindenki mást rugdos kifele, hogy mindig legyen áldozati bárány hogy ő volt a szabotőr, de most majd mionden jó lesz (ha mégse, akkor megint kell 1 áldozat, aki véletlenül se a főnök). Íghy aztán lehet hogy előbb kiürül a cég minthogy rájöjjön a tulaj hogy a mánáger a hülye.

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:25:06

@kolomparlole1114: "A suliban a nyelvtudást se úgy kéne erőltetni hogy tanulj 2., 3. nyelvet is, hanem az 1.-t (lehetőleg angol, esetleg német) tanuld meg de használható szinten."

Bizony, ez nagyon igaz. Igaz, ma mar egy szakmunkas meg ugy is szerezhet nyugati allast, hogy nem tudja a nyelvet (mert pl. a helyi muvezeto is magyar), de azert hatranyban van.
Aki meg egy zsakfaluban vezeti a polgarmesteri hivatalt, annak meg tokfelesleges a nyelv, pedig ezek diplomas allasok, es asszem mar nem kapsz diplomat nyelvvizsga nelkul. Igaz a vizsga meg nem jelent tudast....

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:25:08

@Larry Silverstein: Manyup ma már csak önkéntes van, ha akarod fizetheted erőn felül, de a jogos jussodat (amit adóban befizetsz) beöntik a közösbe az állampárti szavazóbirkáknak, nem neked rakják félre. Az meg azért Hungarisztánban elég irreális elvárás hogy 2x is tedd félre a nyugdíjadat, hogy 1x megmaradjon. Annyira azért nem keresünk jól hogy ennyi fölös pénzünk legyen.

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:28:30

@Larry Silverstein: "Az hogy emellett vonjak az allamit is, azert van hogy a mostani nyugdijast ki tudjak fizetni"

Méghozzá erőn felül! Mert ugye nekünk megmondták hogy eleve tovább dolgozunk és kevesebbet kapunk, de a mai nyuggereknek azért csak járjon a luxuslébecolás... Hát nem! Szerintem ha meg kell szorulni, akkor mindenki egyformán szoruljon meg, a mai nyugger is! Nem kell azt állandóan emelgetni, sőt akár vágni is lehetne. A gazdáik szerint úgyis meg lehet élni havi 47k-ból... Ez egy olyan játék hogy én azért dobálom bele a kalapba, hogy aztán ha odakerülök én is kivegyem, de ha látom hogy nem fogom tudni, akkor nem is akarok beledobálni. Pont leszarom a mai nyuggereket, nem rokonaim. Mindenki egyformán szoruljon meg!

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:28:47

@kolomparlole1114:

"de a jogos jussodat (amit adóban befizetsz) beöntik a közösbe az állampárti szavazóbirkáknak"

- ez marhasag

"Az meg azért Hungarisztánban elég irreális elvárás hogy 2x is tedd félre a nyugdíjadat, hogy 1x megmaradjon. "

A kotelezo manyupnal is 2x fizettel, csak nem valaszthattal csak abbol akik lemutyiztak maguknak a bulit. Plusz azt se valaszthattad meg, hogy felreteszel meg1x, vagy nem. Plusz folyamatosan nott tole az allami nyugdijkassza hianya, ezzel az allamadossag, amit megintcsak vissza kell fizetni, csak ez mar nem az akkori kormany problemaja.

Jobb ez igy

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:32:59

@Larry Silverstein: Ja, dipi már nincs nyelvvizsga nélkül, de alsóbb szinten is kéne. Mondjuk egy heggesztőnek azért eléggé megnőnek az elhelyezkedési esélyei egy német nyelvvizsgával. Még akkor is ha az nem felsőfokú. Egy kézzel-lábbal kiegészített középfokkal még akkor is több helyet tud találni magának mint egy társalgási szintű magyarral. :) Meg ha külföldre megy az ember, akkor nemcsak melózni jár be, de jó eséllyel orvoshoz, boltba, adót fizetni, másokat megkérdezni merre van ez-az is kell, ha erre nem képes, eleve kisebb a motiváció a külföldre menéshez. Mert ott is csak egy gettócsicska lesz, a helyi magyar kápóinak kiszolgáltatva, akik tuti levámolják rendesen a lóvéját, úgy meg már nem fogja megérni. Szóval kéne az a nyelvoktatás minden szinten, és nem attól kell félni hogy máshol fogja fizetni az adt, hanem hogy a nyakunkon marad, és még őt is mi fogjuk eltartani.

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 17:33:55

@kolomparlole1114: van két unokatestvérem. Az egyik pék technikusnak tanult,a másik a Kaffkában kezdte, majd agrármérnök lett. Mindkettő Németországban dolgozott. Az agrármérnök saját céget csinált kint. Kertészeti céget. A pék technikus kamerákat (profi) ad bérbe filmforgatásokhoz. Magyarországon. Én épületgépész vagyok. Hidd el sokat láttam már, mindenre van példám és ellenpéldám.

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:38:57

@Larry Silverstein: "ez marhasag"

Miért is? Ha elköltik az előtted állókra, neked mi marad belőle? Egy ígéret hogy majd talán valaki neked is összedobja. Vagy nem. Aki összedobná az már külföldön mosogat, a minimálbéres meg a segélyes pedig szintén csak a markát tartja.

"A kotelezo manyupnal is 2x fizettel, csak nem valaszthattal csak abbol akik lemutyiztak maguknak a bulit"

Téged nagyon átvertek ha 2x is kifizetted, én csak 1x. Azért is volt mit ellopni, és a tizedével kiszúrni a szemem vigaszdíjként, mert olyan "szarul" kezelték a manyupomat... Ezt mind odalökték a fidesznyuggereknek, hogy szavazzanak az állampártra, cserébe nekem majd "isten fizesse meg"...

"Plusz azt se valaszthattad meg, hogy felreteszel meg1x"

Dehogyne, Őnkéntes manyup akkor is volt már. Ami most van az ennek a maradéka.

"Plusz folyamatosan nott tole az allami nyugdijkassza hianya"

Ami csak technikai hiány volt, ugyanis az a pénz - a stadionokkal ellentétben - a valóságban is megvolt, csak épp MAgánszámlán (azért MAnyup), nem az államin. Most meg sehol sincs. Nem, ezt nem kell senkinek visszafizetnie. Illetve Orbánnak kéne, aki ellopta.

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:39:23

@kolomparlole1114: Irrealis elvaras, hogy mindenki kepes erre, volt olyan jogasz evfolyamtarsam, aki keptelen volt a kozepfokura, aztan valahogy szerzett papirt, de nyelvet tovabbbra sem beszel.

Persze nagy elony, de nem csak az oktatason mulik, plane nem az egyetemin. Egyetemen mar nem ezzel kene foglalkozni.

Amugy szerintem a 0-kozepfok a melos dolog, aztan mar inkabb gyakorolni kell, en a felsofokunak azert nem latom ertelmet, mert bar itthon is es kulfoldon is napi szinten hasznalok idegen nyelvet, es ez minden melohelyen igy volt, tolem papirt meg soha senki nem kert errol.

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:41:14

@Dankházi Zsolt: És mi köze ennek az átképzéshez?

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:45:05

@kolomparlole1114: minden allami nyugdijrendszer igy mukodik, nincs egyeni szamla, ez egy szolidaritasi alap

"Téged nagyon átvertek ha 2x is kifizetted, én csak 1x" - pont ezert volt hiany allandoan, azt most fizeted vissza adoban, amikor hallod hogy tavaly 71% volt az allamadossag most meg 69%, tehat a kotelezo manyup semmit sem oldott meg, csak elodazta a problemat

"Ami csak technikai hiány volt, ugyanis az a pénz - a stadionokkal ellentétben - a valóságban is megvolt, csak épp MAgánszámlán"

Dehogy volt meg, tobb mint 20%-ot nott az allamadossag. A strassbourgi birosag eleg vilagosan fogalmazott errol, amikot ott tamadtak meg a manyup-beszantast.
index.hu/gazdasag/2013/01/30/strasbourg_rendben_volt_a_nyugdijallamositas/

kolomparlole1114 2019.06.10. 17:46:54

@Larry Silverstein: Ezt aláírom, de legalább aki hajlandó tanulni, mert többet akar keresni (mondjuk német fizut a borsodi helyett), annak had legyen lehetősége. Ez valódi nemzzeti érdek. Most az hogy vannak olyanok is akikbe kár az általános 1. is, azzal nem lehet mit tenni, azt inkább ki kell emelni gyépés suliba, ne hátráltassa a többieket, nem a többieknek se adni lehetőséget azért mert vannak köztük hülyék is. Azt szerintem nem lehet elmondani hogy aki "csak" péknek vagy autószerelőnek jó (most értem ez alatt hogy tanulni nagyon nem akar), abba már a nyelvet is kár önteni. Mert dehogy, aki angliában mosogat, vagy osztrákban felszolgál, az eddig is képes volt megtenni. Sokszor magánúton. Akinek meg nem elég stabil hozzá a családi háttere, az max pislog hogy neki ennyi se jutott. Na ezeken lehetne segíteni, és ebből szerintem sokkal több van mint diszlexiásból.

Larry Silverstein 2019.06.10. 17:53:24

@kolomparlole1114: Kulfoldon sem beszel mindenki hasznalhato idegen nyelvet, ez meg a skandinavoknal, hollandoknal, belgaknal a legvaloszinubb. Aztan kovetkeznek a nemetek, osztrakok, es a tobbi az olyasmi szint mint nalunk, videken legtobbszor semmilyen nyelvet nem beszelnek se a franciak, se az olaszok, se a spanyolok, se az angolok

kolomparlole1114 2019.06.10. 18:00:45

@Larry Silverstein: Pontosabban: minden kommunista nyugdíjmodell így működik. De mi 89-ben épp arra szavaztunk hogy elég a kommunizmusból. A manyup pont erről szólt, magadnak rakttál félre, nem a segélyes cigányoknak, vagy vadidegen nyuggereknek.

www.origo.hu/gazdasag/20180216-tippek-hogyan-takarekoskodjunk-elore-nyugdijas-eveinkre.html

Ez egy 2018-as origós cikk, tehát már büven a fideszpropagandás, és még itt is elismerik hogy "vagy az aktív dolgozók saját maguk kezdenek el a nyugdíjra félretenni", azaz: MANYUP! Még a pártállami propaganda szerint is jó dolog volt a manyup, csak azt nem teszik hozzá hogy ha ilyen jó volt, akkor minek kellett ellopni, mert tudják hogy a szavazógépeik úgyse kérdezik meg, nekik elég a hit a pofára esés előtt.

"Dehogy volt meg, tobb mint 20%-ot nott az allamadossag."

De megvolt, ezért volt mit ellopni! Ha nem lett volna meg, a mai nyuggerek most 1 fillért se látnának. Tőlem 3 millát einstandoltak. Mégis miből, ha nem volt meg?

kolomparlole1114 2019.06.10. 18:02:30

@Larry Silverstein: Hát ott ahol nincs is rá szükség, ott lehet, pl. egy angol, amcsi, skandináv az nem fog Szarromániába menni napszámosnak, neki nem is kell. Fordítva már annál inkább. Mi nem vagyunk a fejlett nyugat, nekünk kell. Tudod: ha a hegy nem megy Mohamedhez...

Dankházi Zsolt 2019.06.10. 18:32:17

Ha azt gondolod a nyelvtudás elég, nagyon tévedsz. Van aki mellé megéri a tolmács alkalmazása...

tomfree 2019.06.10. 18:52:47

@Snedronningen: "Ideje megtanulni kommunikálni, érdekérvényesíteni, merni vitatkozni, merni kiállni magadért"
Jaja, mint ha az oktatási rendszer erre nevelné a fiatalokat ebben az elbaszott országban. De azért megnéznélek hogy mennyire áll benned vigyázba a héderbarna amint bejön a főnököd idegbetegen vagy ha vállalkozol a legfontosabb vásárlód magából kikelve reklamálva. Mint ahogy könnyű a neten panaszkodni, könnyű a neten okoskodni is...

kolomparlole1114 2019.06.10. 18:59:44

@Dankházi Zsolt: Én csak 1 gázszerelőt ismerek aki mellé megérheti, de erre kár iparágat alapozni. A többieknek azért kelleni fog.

kolomparlole1114 2019.06.10. 19:01:50

@tomfree: Így van, itt nem a vita a divat, hanem a hátbaaszúrás, hát ahhoz kell alkalmazkodni. A jelige: "ha te így, én is úgy". Nem kell spórolni a besúgással, lejáratással, másokon átgázolással.

KissGecihuszár 2019.06.10. 19:10:59

@Larry Silverstein: Jah, ezt én is olvastam, de azért bennem is ott motoszkál a kis(Geci)ördög, hogy vajh ebből mennyi a frankón bejelentett és mennyi csúszik a hasitasiba, mely ugye nem kér kódot??

vincent66 2019.06.10. 19:31:09

@Dankházi Zsolt: "elráulom neked, ma tisztán hétszázat maximum szoftferfejlesztő keres ebben az országban."

Hát, nem sok fogalmad van a valóságról, mert bizony kereshet ennyit egy tapasztalt, szakember tapasztalatom szerint a gyógyszeriparban, illetve az olajiparban is és nem is kell hozzá vezetőnek lennie. És itt nincs semmiféle ügyeskedés a bejelentéssel, valamint még erre jönnek a béren kívüli juttatások.
Nekem van olyan sokgyermekes kollégám, aki technikusként nem kiemelt munkakörben az adókedvezmény miatt átlagosan nettó 5-600 e között visz haza...

Tartalom 2019.06.10. 19:32:41

@Dankházi Zsolt: Szerintem van rá megoldás. Aki egy ilyen ajánlatot tesz azt le kell fülelni, és bíróság elé állítani, akár hangfelvétellel is, de a tettenérés is játszik (boríték). Egyszerűen az adóhatóság látókörébe kell helyezni a boritékoló munkatársat, és léprecsalni egyszerű. Nem látok különbséget egy egyszerű tolvaj és az ezen ajánlatot tevő munkáltató között.

Netuddki. 2019.06.10. 20:00:56

Az írás fotosopp. Ez nem így működik. Amelyik cég így fizet, annak vagy megvannak a megfelelő kapcsolatai, vagy nagyon kiszolgáltatottá teszi magát az alkalmazottak bosszújának.

Amúgy meg, amíg a munkaerőköltség kevesebb mint fele a nettó bér, az ÁFA 27%, és "kedvenc" mini elnökünk úgy költi (lopja) a befizetett adónkat hülyeségekre meg fodbalra, és a birkák még újra is választják, addig bekaphatják bő nyállal! :/

Netuddki. 2019.06.10. 20:02:54

@vincent66: Az adókedvezményt én nem keverném bele, az egy oltári nagy átverés, és gyakorlatilag a többiek fizetik ki helyette az így kieső adót. Illetve, fizeti a tököm... :/

Netuddki. 2019.06.10. 20:08:10

@Tartalom: Na, és miért is akarsz te több adót befizetni? Focikára, stadionkára, kisvasútra? :/

Valaki2 2019.06.10. 20:14:46

Ne fogadd el, nem is a borítékosság miatt, hanem mert a cég az elején ezt nem tisztázta, hogy ők ügyeskedni akarnak. Innentől kezdve mi akadályozza meg őket, hogy a borítékba a havi 50 helyett mondjuk csak 30-at rakjanak. Ha Pesten vagy, van bőven lehetőség, keress másikat, inkorrekt cégekkel nem kell foglalkozni.

HuGSz 2019.06.10. 20:15:57

Mivel nem hajlandó leírni , hogy hol és kivel beszélt , nem hiszek a történet valódiságában. Sajnálom.
Ez csak blog indítás....

kolomparlole1114 2019.06.10. 20:26:12

@Tartalom: Ez így van, de én kiegészíteném annyival hogy előtte fogadja el a melót ha nagyon kell a pénz, majd lelépési ajándéknak kell felnyomni a köcsögöt.

kolomparlole1114 2019.06.10. 20:28:50

@Netuddki.: A "messzire ér a kezem" fenyegetőzést leszámítva de, pont így működik. A borítékozás még magas vezetői pozícióban is jellemző sajnos, mondjuk nem pont a multiknál, inkább a hungarisztáni tulajdonosú cégeknél.

kolomparlole1114 2019.06.10. 20:30:38

@Valaki2: Raknak is, ha már nem kellesz (annyira). Ilyenkor kell elővenni a rejtett hangfelvételt, vagy akármit és felnyomni a céget a NAV-nál. Jótett helyébe jót várj. :)

dinszy 2019.06.10. 20:33:33

@HuGSz: Sajnos ha leírnám, a pontos céget és személyeket akikkel beszéltem rágalmazás és hitelrontás lenne, ami törvényileg büntethető. Így pedig marad egy feljegyzés, cégnév nélkül. Sem időm, sem energiám nincs polgári peres tárgyalásokra járni,így ezért nem neveztem nevén a céget. Ha szerinted blogindítás, nem jársz messze a valóságtól.Cégnév és személyek nélkül is valóságos megtörtént eseményről van szó. Ha neked ez hiányzik, sajnálom, hogy nem tudtam hozzájárulni az olvasás élményedhez.

encir 2019.06.10. 20:44:58

@kolomparlole1114: A NAV köszöni szépen az infót és tesz rá magasról :( Ha nem így volna, már rég nem lennének ( vagy csak minimális) adócsaló cégek.

HuGSz 2019.06.10. 20:49:55

@dinszy:
Nem az olvasási élményt hiányolom.
Mi értelme ezt így leírni?
Sajnálom, hogy így jártál. Változtatni kell a helyzeten. Vagy ott helyben , vagy helyet kell változtatni...

HuGSz 2019.06.10. 20:52:24

Ha áldozatként viselkedsz , úgy is bánnak veled.
Ez van...
süti beállítások módosítása